[O2] 1.6 TDI, DPF... moje wątpliwość

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • boxiu
    Classic
    • 2014
    • 6

    [O2] 1.6 TDI, DPF... moje wątpliwość

    Wielokrotnie zdejmowałem ramiona wycieraczek z racji konieczności smarowania co kilka lat sworzni na których są osadzone. Nie jest to rozwiązanie "jednorazowe". Po każdorazowym zdemontowaniu niema problemu z ponownym zamontowaniem, trzeba tylko ustawić mechanizm w stanie neutralnym przez włączenie i wyłączenie wycieraczek, i zamontować ramiona w dolnym skrajnym położeniu. "Nacięte" po pierwotnym montażu rowki nawet ułatwiają to, bo ramię niejako automatycznie wskakuje we właściwe położenie.
    Jeżeli otwór w ramieniu jest zbyt duży, można na oś założyć pierścień/tulejkę z cienkej blachy, np. z puszki po konserwach, i wcisnąć ramię za pomocą nakrętki "na siłę".
  • Tomek000
    Ambiente
    • 2013
    • 143
    • Octavia II (1Z3)
    • CBZB 1.2 TSI 105 KM
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    #2
    [O2] 1.6 TDI, DPF... moje wątpliwość

    Od jakiegoś czasu jeżdżę O2FL 1.6 TDI z filtrem dpf, auto ma 65kkm przebiegu, z filtrem nie mam póki co problemów, nie zapalają się żadne kontrolki, chciałbym pomagać mu się wypalać a nie mu to utrudniać :lol:

    Za pierwszym razem wypalanie rozpoznałem po wyższych obrotach biegu jałowego około 1.1k oraz auto dziwnie się telepało, nie gasiłem, wycieczka 15km i auto już normalnei się zachowywało.
    Wczoraj (przejechałem od tego czasu 1000km z czego 800km to trasa) wracają z pracy (10km) zauważyłem, że auto dużo szybciej się zagrzało i ponownie pod domem wyższe obroty 1k zamiast 750, ale nie było tego telepania się, ponownie wycieczka bez gaszenia silnika 15km obroty wróciły do 750.
    Pryz tym wszystkich auto jeździło tak samo, nie zauważyłem większego spalania chwilowego.

    Dobrze diagnozuje że to było dopalanie DPF? jak jeszcze mogę rozpoznać, że się proces się rozpoczął?

    Dzięki za wskazówki
    Kodiaq 1.5 DSG Style

    Komentarz

    • kecaj
      RS
      • 2009
      • 1511
      • Superb II (3T4)

      #3
      Tomek000, DPF gdyby trzeba było dopalił by się na tych 800 km (pod warunkiem ciągłej jazdy z prędkością około 110 km/h przez około 20-25 minut). Jaka temperatura była na dworze? Jak powyżej 3 stopni to może klimatyzacja Ci się włączyła.
      Trudno określić kiedy rozpoczyna się proces dopalania DPF. Może wiele razy się rozpoczynać ale nigdy nie kończyć bo nie ma warunków.
      Należałoby zobaczyć stan filtra DPF i w razie potrzeby dopalić go programowo.
      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Podbicie obrotow w tym silniku nie ma zadnej reguly.
        Duzo szybsze nagrzewanie i basowy dzwiek to przygotowanie do wypalenia DPF.

        Po podpieciu pod VCDSa widac kiedy ostatni raz filtr sie wypalil i jaki przebieg od tego momentu zostal zrobiony
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Tomek000
          Ambiente
          • 2013
          • 143
          • Octavia II (1Z3)
          • CBZB 1.2 TSI 105 KM
          • DADA 1.5 TSI 150 KM

          #5
          Zrobiłem dzisiaj logi, coś takiego wyszło, wg tych danych poprzednie wypalanie dpf prawidłowo rozpoznałem, km i czas zgadzają się.

          Trochę zastanawia mnie różnica między wyliczonym a zmierzonym zapełnieniem filtra, ale po lekturze wielu for nie jest to odosobniony przypadek.
          Przyznaje się, te 41.7 km zrobiłem na niedogrzanym silniku...

          Widzicie jakieś nie prawidłowości w tych logach?

          0.00 hPa Particle filter; difference pressure 102
          0 Particle filter; field regeneration request status 103
          00000000 Particle filter; field regeneration lock status 104
          41.7 km Particle filter; kilometers since last regeneration 105
          2.42 l Particle filter; fuel consumption since last regeneration 106
          -1.33 hPa Particle filter; offset for differential press. 107
          9.04 g Particle filter; soot mass calculated 108
          -2.10 g Particle filter; soot mass measured 109
          3583.70 s Particle filter; time since last regeneration 110
          0.0000000 g Particle filter; oil ash volume 788


          ps. mamy na forum kogoś kto sprzeda mi kabel diagnostyczny?
          Kodiaq 1.5 DSG Style

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Bede jechal moim to zrobie screena
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Tomek000
              Ambiente
              • 2013
              • 143
              • Octavia II (1Z3)
              • CBZB 1.2 TSI 105 KM
              • DADA 1.5 TSI 150 KM

              #7
              Super, dzięki :kciukgora


              Muszę kupić kabel, i będę na bieżąco śledził wskazania, muszę się go nauczyć.
              Kodiaq 1.5 DSG Style

              Komentarz

              • lu5asz
                RS
                • 2011
                • 2006
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                #8
                Jaki kolego masz przebieg?

                Oki,nie doczytalem.Ja 23tys.km przeiechane i poki co dpf milczy
                Kondziu

                OCP

                Komentarz

                • Tomek000
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 143
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                  #9
                  U mnie tez milczy, żadnych kontrolek ani tym podobnych, chce rozgryźć to urządzenie, żeby wiedzieć na czy stoje.
                  75% mojego przebiegu to trasy, ale bywa tak że 2 tygodnie tylko miasto około (200-300km)
                  Kodiaq 1.5 DSG Style

                  Komentarz

                  Pracuję...